
Webstock 2019 mi-a placut mult mai mult decat alte editii. Nu pentru ca alte editii ar fi fost mai slabe sau pentru ca in 2019 ar fi venit Jason Momoa sa ma ia in brate ca pe un ursulet de plus, asa cum speram. Nu, Webstock 2019 a fost mai misto pentru ca si campaniile de comunicare devin mai misto. Si asta pentru ca marketingul clasic ramane undeva in urma, in timp ce cel actual supravietuieste doar daca devine unul cu viata:
5 idei de la Webstock 2019
Ideea principala a prezentarilor de la Webstock 2019 a fost faptul ca trebuie sa te infiltrezi subtil si firesc in viata consumatorului tau, sa mergi alene si strategic intr-un customer journey alaturi de el si sa te folosesti de creativitate si impact ca sa-ti faci campania memorabila. Sparta in 5 idei, treaba asta ar suna cam asa:
- Foloseste-te de obiecte familiare target-ului tau – Samsung a pregatit pentru Festivalul George Enescu o campanie foarte faina. Cu aplicatia dare by Samsung, pe care o descarci gratis din app store, poti anima prin realitate augmentata bancnota de 5 lei, care-l afiseaza pe celebrul compozitor roman.
2. Renunta la modul agresiv de a prezenta beneficiile produsului tau consumatorului si mai degraba include-le in stilul lui de viata. O sa se prinda. E baiat destept – Studiul de caz pentru aceasta idee a fost campania “Pot pentru ca pod” de la Ariel care a ales sa faca un cantecel despre un tip pe care-l lasa iubita si care descopera cat de simplu e sa speli rufe cu Ariel Pods, chiar daca esti barbat. O informatie super importanta pe care am aflat-o cu aceasta ocazie e ca pod-urile se pun primele in cuva, sub maldarul de haine, altfel se va lipi de cuva, nu se va dizolva bine si hainele vor parea spalate cu mazga.
3. Infiltreaza-te intr-un produs care-i defineste pe consumatorii tai – spre exemplu, Peru este una dintre tarile cu cei mai putini donatori de organe dar si cu cei mai multi fani ai telenovelelor. Asa s-a nascut o campanie prin care un personaj dintr-o telenovela de succes in Peru moare si un personaj din alta telenovela primeste organele acestuia. Mie si acum mi se face parul de gaina si imi vine sa rad in acelasi timp, cand revad studiul de caz. Sper sa nu fie un semn c-am luat-o razna.
4. Alatura-te unei cauze relevante produsului pe care-l comunici si care afecteaza viata consumatorilor tai – Domino’s Pizza a folosit aceasta reteta si si-a castigat popularitatea cu un buget mic. Ce a facut? A povestit cum cutiile de pizza sunt adesea distruse de gropile din asfalt, in drum spre livrare, motiv pentru care compania de pizza n-a mai asteptat si s-a apucat chiar ea sa le acopere, ca sa se asigure ca pizza ta ajunge in siguranta. Cool, nu?
5. Alexandru Negrea, consultant in social media si highlight-ul de la Webstock, ca-n fiecare an, a povestit despre costumer journey si diferenta dintre nevoia si dorinta consumatorului si a scos in fata faptul ca declansatorul dorintei depinde de cat de mult se identifica un consumator cu produsul tau si la care nivel de conversiune se afla: a auzit de tine? are nevoie de produsul tau? are incredere in tine? i-ai starnit prin continutul tau ideea ca produsul ii va schimba viata?
Concluzia mea in urma celor auzite la Webstock 2019 e ca noul Richie Rich e Richie Reach si ca sa-ti atragi target-ul pe canalele unde comunici e so 2000. In 2019, tu trebuie sa te infiltrezi in viata consumatorului si nu sa-l chemi pe el spre tine.