Catalin ne-a surprins pe mine si pe Simona Mocanu asa cum ne place noua cel mai mult: jucandu-ne

Viena, acest epicentru al elegantei si mama snitelelor si a strudelelor, mi-a oferit momente frumoase, in compania unor oameni pe care ii ador. Am vazut o gramada de obiective turistice care mi-au starnit emotii intense, cu atat mai mult cu cat am revazut Viena dupa foarte multi ani. In plus, are un sistem de transport fara cusur, care se extinde an de an. Jos palaria! Dar tot aici am avut si cateva neplaceri legate de oameni. As spune ca este natia unde se aduna majoritatea morcovilor in fund; pacat de oamenii de zapada ramasi fara nas. Oficial, dupa aceasta vacanta, am incadrat Viena in categoria “Ce oras frumos, pacat ca e populat“. Si ce friguros e, nu ca Marrakesch-ul iarna <3 Dar sa incepem cu inceputul!

Obiective turistice gratuite din Viena

Schonnbrunn

Gloriette e locul unde am mancat cel mai bun zachertorte, cand am venit prima oara la Viena

N-ai spune ca cel mai celebru palat din Viena face parte din lista de obiective turistice gratuite din oras, nu? Dar daca vrei sa vizitezi cladirea doar pe afara, sa urci dealul spre anexa sa, Gloriette (astazi cofetarie) si sa faci o plimbare scurta in jurul serelor, atunci nu vei plati nimic, ci doar te vei bucura de o plimbare ofertanta care se poate prelungi lejer la 2 ore.

Fosta resedinta imperiala de vara inceputa in secolul XIV a fost primul loc unde Mozart a sustinut un concert in fata imparatesei iar astazi se afla pe lista UNESCO. In 2011, a fost vizitat de 2.7 milioane de turisti si adaposteste cea mai veche gradina zoologica din lume (pentru care trebuie sa platesti). O mica recomandare? Zimbrii si caprioarele pot fi admirate si de pe aleea ce duce spre sera.

Lainzer Tiergarten

Conacul de vanatoare de la Lainzer Tiergarten adaposteste acum o cafenea grozava

Ca tot vorbeam de gradini zoologice, acest parc de la marginea orasului este cunoscut si ca “gradina zoologica gratis”. Din pacate, mi s-a parut departe de o gradina zoologica (am zarit doar cateva capre negre), dar m-a incantat cu conacul sau cochet, o bijuterie arhitecturala unde ne-am ospatat cu un strudel de mere in prima zi a anului. Lainzer Tiergarten se inchide la 5 si are intrarea libera.

A fost realizat in 1561 ca proprietate de vanatoare privata insa din 1973, se poate intra fara plata pentru a vedea animalele – intre 800 si 1,000 de mistreti, intre 200 si 250 de caprioare patate, aproximativ 700 de capre negre si intre 80 si 100 de caprioare rosii.

Hunterwaser

O alta fotografie realizata de Catalin care ma surprinde in starea mea naturala: motaind intr-un popas

Artistul neo-zeelandsez de origine austriaca ce si-a imprumutat numele acestor casute colorate le-a creat ca un manifest impotriva standardizarii, intre 1983 si 1985.

Casutele colorate, de zici ca sunt corcite cu operele lui Gaudi, sunt jucause si creative, dar destul de mici si cam dezamagitoare pentru baietii carora le vorbisem toata ziua despre ele. Aceste cladiri sunt chiar locuite iar locuitorii au voie sa schimbe fatada doar la nivelul geamurilor.

Obiective turistice must-see in Viena

Prater

Nu rata Volare, e un roller coaster foarte intens unde stai pe burta

Cel mai misto loc din Viena pentru mine va ramane intotdeauna Prater, parcul de distractii deschis chiar si de Revelion. Aici gasesti o multime de atractii datatoare de adrenalina. Intrarea e gratis iar obiectivele se platesc separat. Preferatul meu este Volare, acest Roller Coaster care m-a marcat la prima vizita si pe care l-am regasit la fel de furios si iute, gata sa ma ameteasca intr-un traseu scurt, dar intens.

Pentru Prater am rezervat un articol intreg aici.

Schmetterlinghaus

In sera asta frumoasa, se gaseste o varietate larga de fluturi

Casa fluturilor din Viena se afla langa Albertina, muzeul de arta din centrul Vienei. Adaposteste o colectie fascinanta de fluturi tropicali, cu aripi mari si colorate, insa nu cuprinde un numar spectaculos, asa ca e putin probabil sa fii “atacat” de o ploaie de fluturi. Activitatea e mai degraba linistita iar recomandarea mea e sa te asezi comod pe un scaun si sa descoperi fluturii ascunsi prin vegetatie. Daca ai noroc, s-ar putea chiar ca unul sa ti se aseze pe mana.

Din lista mea de obiective turistice, nu ma asteptam sa fiu atat de fascinata de aceasta sera cu vegetatie luxurianta si 26 de grade constante. Dar uite-ma aici, prioritizand Schmetterlinghaus inaintea unui muzeu, a catedralei Sfantul Stefan sau a unui palat. Intrarea costa 7 euro iar vizita va fi una scurta, sera e destul de mica.

Primark

Geanta asta de la Primark a costat 12 euro

Hai sa fim serioase, fetelor. Primark e clar un obiectiv turistic si n-are rost sa-l bagam sub pres. In buricul targului, nu e niciunul, asa ca va trebui sa faci eforturi sa ajungi la unul dintre cele 2 magazine situate in suburbiile Vienei. Noi am ajuns la cel din sud, aflat in mall-ul SCS, unde ne-am oprit si la un veritabil festin cu all you can eat asiatic.

Primark-ul de aici se afla la etajul 1, chiar langa scara si se intinde pe un singur nivel. Nu e foarte mare dar pe 2 decembrie 2020, avea o multime de haine faine si colectia Friends si Stranger Things, cu hanorace tematice la 8 euro. Eu am lasat la casa 91 de euro si am plecat cu doua pungi mari burdusite cu 3 cardigane, 1 pulover, 1 tricou, o pereche de mocasini, o pereche de balerini, 3 perechi de dresuri de 100 de den si 2 genti de care sunt indragostita. Traiasca Primark, regele chilipirurilor!

Muzee ciudate din Viena

Muzeul Contraceptiei si al Avortului

Sticker de la Muzeul Contraceptiei si al Avortului

Am gasit acest muzeu pe lista celor mai ciudate muzee din lume si mi-am propus sa-l vizitez, dar n-a fost sa fie. L-am gasit inchis, insa apoi l-a vizitat Simona Mocanu, pe al carei blog sigur vei afla mai multe. Ea mi-a povestit apoi despre metodele ciudate si adesea fatale in care femeile ajungeau sa-si produca avortul dar si despre metode de sterilizare. Exista chiar si o mentiune despre Romania in infograficele afisate in muzeu, ba chiar si una despre Coca-Cola.

Muzeul Artei Fake

Acest muzeu se afla chiar langa casutele colorate realizate de artistul neo-zeelandez. Cuprinde o colectie mare de arta falsa, vanduta adeseori ca fiind originala. Unele lucrari sunt identice, precum cele ale lui Schiele, Rembrandt, Matisse sau Chagall, insa exista si picturi ce ascund indicii despre falsitatea lor. “Operele de arta” sunt dublate de povesti interesante, ce dovedesc ca ego-ul e frate cu paguba.

Muzeul Crimei

Rodica Ojog Brasoveanu s-ar fi putut inspira din acest muzeu ce prezinta istoria criminalilor austrieci, din cele mai vechi timpuri. Fotografii de la locul crimelor, suveniruri ale criminalilor si rapoarte ale politiei sunt expuse in acest spatiu cu energie grea, ce da apoi intr-o cafenea care sa linisteasca apele.

Targuri de Craciun

Targul de Craciun de la Schonnbrunn

Daca ma intrebi de ce am venit la Viena, am sa-ti raspund ca am venit in cel mai Christmassy oras din Europa sa ma bucur de targurile de Craciun si de Revelion. Teapa! Targul de la Schonnbrunn arata din departare ca si cum cineva a aliniat toate toaletele publice din oras si le-a pus in fata palatului. Tarabele sunt saracacioase, lipsite de farmec Craciunesc si cu niste preturi de-ti taie cheful. Un exemplu? Mi-am luat o clatita cu Nutella la 5 fucking euro si cantitatea de Nutella din acea clatita putea fi rezumata pe lama unui cutit mic. La fel si sandvisurile la acelasi pret pe care au atarnat un strat subtire de maioneza. Dar vorba baietilor – “Palatul asta n-a fost facut punand Nutella din belsug.” Cel mai dezamagitor targ de Craciun.

Targul de Craciun de la Prater

Aici, lucrurile aratau ceva mai bine. Tarabele serveau aceleasi produse, dar pe fundalul tiribombelor, al leaganelor si ale roller coasterelor, totul avea un aer festiv, mai atractiv. Si aici puteai servi un vin fiert aromat si sa pastrezi cana in schimbul garantiei. Tot aici puteai gusta si din branza multicolora, pe care am gasit-o si in piata de mancare.

Targul de Craciun din fata Primariei

Cel mai frumos targ de Craciun din Viena se afla in fata Primariei ce seamana cu un castel, Rathaus. Copacii impodobiti cu luminite, patinoarul cu mini-patinoar pentru incepatori si cu tarabele cu bauturi si mancare au recreat atmosfera festiva la care visam si au incheiat vacanta cu amintirea unui loc cald, plin de oameni zambitori, rumeni in obraji si pusi pe glume.

Alte obiective turistice? Street Art Passage de langa Muzeul de Arta Contemporana, Biblioteca Nationala unde tipa de bilete aproape ca ne-a dat o palma pentru ca nu mi-a mers cardul, Catedrala Sfantul Stefan, Biserica Sfantul Mihail, Muzeul Albertina sau Muzeul Belvedere, cu doua cladiri. Si nu uita de cel mai tare website pentru calatorii bizare 😀

Comments

comments

One thought on “Viena – 3 obiective turistice gratuite, 3 must-see, 3 muzee ciudate si 3 targuri de Craciun”