In unele zile agitate, adorm bustean si visez alambicat apoi ma trezesc anxioasa in mijlocul noptii. Mos Ene ma saluta din apartamentul vecinului si-mi spune”Te-am pupat pe gene, duduie, nu mai fac drumul inca o data”. Iar eu raman sa numar oile. O prietena cu prieteni psihologi imi spune ca e doar modul creierului de a-si aranja „sertarele” in timpul noptii dar eu ma incapatanez sa-mi cer somnul odihnitor. Asa ca am ajuns sa pun la cale o rutina care sa ademeneasca un somn dulce si sa-l faca mai stabil ca un copil care nu se ridica de la masa pana nu-si termina desertul.

Lasa-ti grijile pe presul de la intrare

Ne petrecem dormind aproximativ o treime din viata si e important atunci sa visam cu ochii inchisi la fel de frumos cum o facem cu ei deschisi. Asa ca eu incerc sa imi las grijile la intrarea casei, cand ajung acasa, si in cele cateva ore de dinaintea somnului sa ma relaxez.

Pastreaza si tu la indemana cateva obiecte care sa te distraga. Eu am un „scarpinator de cap” pe noptiera despre care ma gandesc mereu ca a fost inventat dupa ce unei gospodine i s-a rupt telul si nu stia la ce-l sa foloseasca. Functioneaza tare bine, precum oricare alt aparat de masaj. Exista si o multime de pernute moi pe care sa intinzi gatul sau pe care sa le dragalasesti. Eu am un catel roz umplut cu un continut similar cu nisipul si ma relaxeaza sa-l pipai. Pentru cei care nu vor sa inlocuiasca stresul cu nebunia, sa se reprofileze spre o minge anti-stres sau cateva minute de meditatie.

Am si un dreamcatcher roz la marginea patului si litere volumetrice deasupra sub forma cuvantului “dream”, ca sa imi induc mai usor starea de bine in somn, seara. Sau ia-ti telefonul in brate, sun-o pe mama sau pe-un prieten drag si lasa-te uitat de Dumnezeu la telefon vorbind. Cum fac si eu zilnic ca sa-i povestesc despre rochiile pe care mi le-am mai cumparat sau despre entuziasmul cu care astept cursul de design interior. Caci altfel telefonul, televizorul sau laptopul dauneaza grav somnului dulce. Pot fi inlocuite totusi cu o carte bune in care lipsesc monstrii.

Si o ulltima idee la capitolul asta: alege o alarma ferma dar placuta. Va fi primul lucru pe care il vei auzi in somn din mediul exterior si nu vrei sa-ti patrunda in vise sub forma unui buldozer. Mie imi canta cocosul din telefon la ora 8 si pare cel mai natural lucru din lume.

Seara ai nevoie de moderatie

In continuarea pregatirii unui somn dulce, e important sa nu faci excese seara.

Eu sunt iubitoare de caldura ca-n Sahara dar am aflat ca temperatura optima de somn e de 19 grade. Asa ca obisnuiesc sa dau drumul la aerul conditionat si sa racesc putin atmosfera (ba uneori programez aerul sa se inchida singur), cat sa trag o patura pe mine si sa am senzatia aia imbatabila de coziness.

De asemenea, evit sa mananc mult si greu nu doar pentru ca organismul meu nu proceseaza prea bine alimentele si doar gandindu-ma la o portie de coaste ma ingras. Dar atunci cand adormi cu burta plina, ai mari sanse ca mancarea din burta sa se transforme in niste monstri si sa te bantuie. Asta e cea mai stiintifica explicatie pe care o pot da coincidentelor dintre excese alimentare si somn agitat.  De evitat in special carnea de vita greu de digerat si fasolea si usturoiul care dau gaze.

Ca sa pacalesti privirea, rezerva un locsor in bucatarie pentru alimentele de seara. Eu mi-am stabilit ca ultimul raft al frigiderului sa fie culcusul iaurtului, al ingredientelor de salata si al unui kiwi razlet. Si nici de-a naibii nu cobor ochii cand deschid frigiderul.

Patul, partenerul principal al unui somn dulce

Dincolo de toate pregatirile astea pentru somn, cel mai important lucru este sa te asterni la somn pe o saltea de calitate, care sa-ti odihneasca trupul si sa-ti mentina coloana vertebrala sanatoasa. Mie imi place sa simt duritatea saltelei si uneori dorm fara perna. Ultima descoperire? Am auzit de o saltea foarte eficienta pe care mi-as dori s-o incerc. E una care contine spuma din…chihlimbar.

Amber еste o saltea cu doua fete realizata dupa o tehnologie hibrida, prima saltea din lume cu spuma din chihlimbar АmberFoam®, brevetata, cu efect de masaj, cu 7 zone de confort, spuma cu memorie de calitate avansata si sistem ortopedic Pocket spring.

Se gaseste in mai multe dimensiuni iar forma sa ortopedica impreuna cu specificul antibacterial precum si functia de termoreglare contribuie la somnul sanatos pe care-l tot mentionez atata de sughita. Iar cea mai tare chestie e ca o poti testa pentru 100 de nopti pana sa decizi daca ramane sau nu.

Acestea fiind spuse, daca nici treburile astea nu functioneaza pentru somn, e clar. Ai nevoie de-o vacanta si repede. Si daca tot a venit vorba de asta, ia arunca un ochi si-n rubrica mea de calatorii…

 

 

 

 

 

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.