Nu stiu daca studentii la Medicina se uita fermecati in gura conferentiarului care povesteste despre disectii si hemoragii, dar eu la Instacamp am sorbit fiecare cuvant din prezentarile speaker-ilor care s-au perindat prin fata noastra. A fost prima editie Instacamp si a iesit asa cum ar trebui sa fie orice experienta for the first time: utila, revelatoare, memorabila.

Si pentru ca s-au spus o gramada de lucruri si marele merit al evenimentului e ca pana si lucrurile stiute s-au spus intr-un asa fel incat sa le aprofundezi mult mai bine, am adunat 10 informatii care mie mi s-au parut esentiale:

10 lucruri de la Instacamp

  • Atunci cand vrei sa faci un audit al contului tau de Instagram (merge si daca esti in etapa de creatie a unuia), trebuie sa te gandesti strategic la urmatoarele:

 

  • Din ce nisa va face parte el? Sunt in trend beauty si fashion, dar poti opta si pentru travel, food, news sau brands. Poate fi si Y.O.I.A (your ordinary Instagram account) cu de toate, dar trebuie sa-ti asumi ca astfel va fi mult mai greu sa aiba unitate si valoare.
  • Ce tema va avea? Si aici, e vorba in principal de stil si cromatica. Pentru un aspect unitar si o nota recognoscibila, toate postarile trebuie sa fie similare. Poti alege dintre teme faded (culori sterse, alb predominant, o nuanta vintage), culori pastel, o personalitate foarte colorata sau poze alb-negru. Umbla si la stil, astfel incat modul cum sunt pozate elementele si alegerea lor sa se lege de la postare la postare.
  • Ce spune bio-ul despre tine? Alege-ti un bio inedit. Americanii au tendinta sa oversell dar te poti inspira din entuziasmul lor.Fa-l scurt, jucaus si catchy.
  • Cum alegi hashtag-urile? Opteaza pentru hashtag-uri relevante. Ele pot fi descriptive, care denumesc industria, brandul sau locatia;daca alegi sa le pui in comentarii si nu atasate textului de langa poza, grabeste-te;
  • Orele de postare sunt importante. Intre 3 si 4, toata lumea doarme, munceste sau n-are net, conform cercetatorilor englezi cu un ochi albastru. Recomandat e sa postezi dimineata la pranz sau seara.

 

  • Daca esti de parere ca auditul manual e pierdere de vreme, roaga un soft sa-ti faca treaba: https://audit.iconosquare.com/ sau https://hypeauditor.com/?lang=en
  • Exista un concept pe Instagram – shadowban. El afecteaza reach-ul si te poate face invizibil daca alegi hashtag-uri bannate sau defecte, daca folosesti soft-uri ce violeaza termenii Instagram, daca esti raportat de alti useri sau daca te apuca isteria cu like-urile si follow-urile si dai 200 de ora. Aici poti verifica daca „esti curat”: https://triberr.com/instagram-shadowban-tester
  • Snapseed ramane aplicatia cea mai recomandata pentru a optimiza vizual fotografiile pe care le postezi pe Instagram. Poti incerca altfel si VSCO, Mirror Lab, a Color Story sau Quick, care e de fapt aplicatia lui Go Pro dar merge de minune si pentru Instagram material.
  • Cand ai dubii cate hashtag-uri sa folosesti la o postare, foloseste-le pe toate 30. Singurul motiv pentru care nu le-ai folosi ar fi sa nu para prea mult si daca jena te copleseste, scrie-le pur si simplu in comentariu. Fiecare hashtag iti aduce mai mult engagement cu aproximativ 12%.
  • Daca nu stii cum sa alegi hashtag-urile, opteaza pentru anumite soft-uri. Eu folosesc DisplayPurpose, care e un site, dar speakerii au vorbit despre aplicatiile Hashy si Best hashtags for Instagram. Nu te repezi, totusi, la hashtag-urile de milioane. Acelea iti vor aduce cele mai putine sanse sa fii remarcat pentru ca sunt deja saturate si postarile se succed cu repeziciune. Daca ai sub 10k de followersi, alege un hashtag cu pana in 50 000 de postari.
  • O idee buna este sa folosesti si geolocatia, insa cat mai granulata. Daca postezi ca esti la Alioli, poza va aparea si la cei care cauta alioli, si la cei ce se uita la restaurante spaniole si la Bucuresti si la Romania. Daca postezi doar orasul, limitezi audienta.
  • Story-urile sunt marele trend al Instagram-ului. Daca esti in cautarea unor programe care sa te ajute sa livrezi story-uri mai bune, ia in calcul Unfold, Canva, Adobe Spark, Quick, Inshot si Cut Story. Poti testa story-ul aici: https://instagramstories.preppr.com/ Nu uita si de IGTV. Ar putea deveni noul YouTube. Iar daca esti in cautarea unor subiecte de story, ce spui de tutoriale step by step mai ales daca gatesti sau daca ai nisa de fitness? Nu uita de nou aparutele intrebari pe care followersii ti le pot nadresa in story, perfecte pentru momentele moarte in care nu ai ce expune.
  • In ceea ce priveste ad-urile, le poti controla din Facebook Business Manager si Instagram Mobile App, insa primul iti ofera mult mai multe optiuni de personalizare. Intaiul pas in orice campanie e setarea obiectivului. De acesta depinde tot ce vei face apoi. E foarte usor sa treci de la un cont obisnuit la unul de business. Tot ce ai nevoie e sa umbli la settings si sa-i dai switch. Vei avea nevoie totusi de un cont de business de Facebook la care sa-l link-uiesti dar il poti crea pe loc si ascunde apoi.
  • Instagram nu e doar despre continut, desi acesta e cel mai important, dar mai ales despre interactiune. Ca sa cresti pe Facebook, nu te astepta doar sa primesti. Fa un obicei din a trimite mesaje private, din a da comentarii si like-uri, din a socializa cu comunitatea ta. Trebuie sa si oferi. Vorba unuia dintre speakeri, ca sa lucrezi in social media trebuie sa iubesti oamenii.

In final, inchei cu povestea lui Vali Barbulescu: “Acum 2000 de ani, puterea se asocia cu pamantul. Acum 200 de ani, puterea se asocia cu banii. Acum, in epoca social media, puterea se asociaza cu atentia.

Dar in colaborarile voastre, cereti respect, nu atentie. Dureaza mai mult.”

 

sursa foto: Facebook Instacamp

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.