Scuzati poza principala, dar eu sunt textangiu de mancare inainte de a fi participant la conferinta si nu pot sa ma dezic.

O sala plina la cinema. O sala plina la conferinta! Lucrurile incep sa se aseze. Si asezandu-se, incepem sa depasim stadiul de pura supravietuire, sa ne incarcam cu vibe bun si insight-uri utile. Asa am simtit eu PR Summit, conferinta din 2022 care a adunat o multime de specialisti al caror cuvant comun a fost “empatia”. 

Dar idei si cuvinte mari s-au invartit cu duiumul, asa ca las aici primele 5 care m-au marcat:

5 idei adunate de la PR Summit

  • Cristina Bazavan a subliniat cat de importanta este etica in jurnalismul de calitate. Chiar si atunci cand ai in fata ta un mega subiect de can-can care ti-ar propulsa articolul cu viteza luminii, respecta-ti valorile si etica muncii si nu ceda reward-ului imediat! 
  • Cele doua specialiste in comunicare ucrainiene inregistrate pentru PR Summit au confirmat inca o data ca valorile si profesionalismul oamenilor din Ucraina se aliniaza normelor europene. Ele au vorbit atat despre shift-ul din munca lor, de cand cu razboiul, dar si despre procesul lor in dezvoltarea serviciilor de comunicare pe care le ofera.

pr summit 2

  • Am aflat un cuvant nou – mockumentary, folosit pentru a descria campania KFC ce satirizeaza genul documentar pentru a introduce mituri de brand aplicate in realitate – puiul este adus tocmai din Kentucky, puiul este congelat si preparat de roboti sau imprimat la o imprimanta 3D, uleiul este refolosit de ani de zile etc. Rezultatul? O super campanie creativa, ce a contribuit la aplanarea unor prejudecati.
  • Vorbind de prejudecati, s-a vorbit si despre bias-ul implicit de gen, folosind 2 campanii Graffiti PR – una legata de prezenta fetelor in fotbal si alta ce pune cuvantul “gosopodin” in prim-plan. Catch-ul cu prima s-a referit la perceptia majoritara ca locul fetelor nu este in fotbal, un sport considerat la fel de masculin ca cele de contact. Campania a avut in vedere modificarea acestei prejudecati. Iar cea de-a doua a avut ca scop flexibilizarea normei privind sarcinile casnice, activitate ce ajunge in mod traditional in mainile femeii. 

  • In final, Octavian Gheorghe a tinut ultima prezentare din conferinta, un speech ce va ramane pentru mine cel mai bun ultim speech al unui eveniment din istoria mea personala de evenimente. Si zic asta pentru ca, de obicei, ultimul moment e grabit si ignorat adesea. E de inteles. Se asterne oboseala in sala, dupa o zi intreaga, si intervine desprinderea fireasca de vibe-ul conferintei, cu gandul deja la urmatoarele activitati din afara ei. Dar Octavian a reusit imposibilul, cu cea mai tare prezentare de la eveniment, dedicata Generatiei Z si modului acesteia de a se raporta la branduri. Cu cateva statistici bine plasate, niste glume de stand-up veritabil si o charisma pe care nu o stiam, a insuflat salii energie, entuziasm si curiozitate. 

Nu stiu daca prajiturile alea faine de la eveniment, vibe-ul misto de pe scena sau pur si simplu schimbarea de cadru mi-a insuflat starea asta faina, dar m-am intors acum acasa si deja stiu ca mai vreau o conferinta Evensys curand!

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.