PR Forum 2018 a fost prima editie unde s-a biciclit live, in timp ce speaker-ul Lucian Mandruta vorbea necontenit. A fost distractiv. Insa, dincolo de divertismentul si hahaiala mediului informal in care se desfasoara totul, s-au discutat si treburi serioase.

Contextualizare vs. Populism la PR Forum

Dezbaterea care mi-a atras atentia a fost moderata de Catrinel Burghelea si a avut ca principale repere de comunicare necesitatea sa-ti spui singur povestea, dar sa-i faci partasi pe cei din jur, invitandu-i sa se implice versus tendinta brandurilor de a ceda dorintelor consumatorilor in detrimentul nevoilor lor si chiar ale brandului.

Pe larg, Raluca Ene a deschis conversatia, povestind despre faptul ca e important sa nu lasi consumatorii sa-si faca impresia despre tine din alta parte, ci sa iei fraiele conversatiei, incurajand insa comunitatea sa interactioneze si sa se implice in actiunile tale, prin strategii de leadership creativ si instrumente disruptive, reinterpretand conceptele vechi. Raluca a atras atentia cat e de importanta trecerea de la discursul de tip monolog al brandurilor spre dialog cu consumatorii, ba chiar zamislirea unor experiente care sa livreze mesajul spre target, intr-un mod memorabil.

Dincolo de acest subiect, a fost interesanta o anume observatie: creativitatea este subestimata, atunci cand spui: „Dar asta nu e nou”. Nici nu trebuie sa fie, creativitatea presupune reinterpretarea unui concept deja existent. Inovatia este cea care tine de nou.

Reprezentanta diviziei corporate de la Golin a atras apoi, pe de alta parte, atentia asupra riscurilor populismului de brand, definind termenul ca atitudinea de indeplinire a dorintelor consumatorului in ciuda faptului ca acest lucru poate dauna nevoilor lui, pe termen lung, dar si brandului, care nu trebuie sa uite ca principalul lui scop este profitul si astfel sa se mentina in conditii de sustenabilitate.

S-a ajuns la concluzia ca este minunat ca un brand, sau chiar si CEO-ul lui sa sustina o cauza, cum a fost cazul CEO-ului strain al Raiffeisen Bank la protestele romanesti, insa aceasta trebuie sa fie nu doar relevanta pentru brand, dar si implementata corect in strategiile de promovare, pentru a evita un val de reactii negative. Exemplul unor consecinte nefaste, in caz contrar, a fost legat de cazul CEO-ului Starbucks, Howard Schultz, care a dorit sa introduca lupta contra rasismului in cafenelele sale, dar a facut asta instruindu-i pe barmani sa initieze discutii despre rasism cu consumatorii care venisera doar sa ceara o cafea. Evident ca oamenii nu au reactionat bine si s-a ajuns la anularea de urgenta a masurii.

Astazi are loc o sesiune de workshop-uri la PR Forum, tot la Mariott, in care temele dezbatute vor fi aprofundate. Fii si tu cu ochii pe evenimentele Evensys si ia parte la o dezbatere ce poate da refresh strategiilor de comunicare aplicate.

sursa foto: PR Forum Facebook

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.