Mai aveam o poza in care radeam la ananas, ca-n reclame, dar nu spusese o gluma atat de buna precum salatele si n-am postat-o pe aia

Tuzla se afla la aproximativ o ora de trafic greu de Constanta, mai exact la 20 de kilometri. Dar cel putin din pozitia mea de copilot care-si verifica Instagram-ul in acest timp, pot sa spun ca merita extra-drumul. Si partea buna e ca si soferul, acest Hercule care se lupta cu traficul si cu unii turisti ghiolbani, e de aceeasi parere: Plaja Tuzla, mai venim.

Plaja Tuzla

Am auzit prima oara cat de misto e la Plaja Tuzla de la Simona, care a descoperit cu prietenul ei aceasta bijuterie marina. Asa ca vara asta am venit in gasca, cu tot cu Gabriela, si m-am convins cu ochii mei.

Plaja este pitita bine, sub coasta salbatica, unde singurul lucru ce da de gol prezenta umana este sirul de masini expuse ca la showroom. Daca n-ai venit sa pleci pe sustache cu una, coboara aleea tiptil, ca exista riscul sa cazi in nas. Si fa un popas la mijlocul ei, sa pozezi plaja de sus.

Priveste cerul. Sau, mai bine, marea

De altfel, plaja e chiar ingusta, comparata cu cele din Constanta, iar apa se adanceste repejor. Pentru un om care are expresia de mai jos cand se indeparteaza de mal, a fost cu palpitatii.

Plaja Tuzla? Sigur, dar sa ramanem la mal

Dar culoarea marii este incredibila, acesta e motivul principal al unui drum pana la Tuzla. Parca seamana cu Polignano a Mare. Nu e mereu asa: in prima zi, batea spre bleumarin, de unde trasesem concluzia ca mi-am luat teapa. Pe seara, deja turcoazul era delimitat la mal iar bleumarinul isi facuse drum spre larg. Duminica, ne-am bucurat doar de nuante verzulii, parca rupte de lumea asta, ca sa completam paleta cromatica.

Oamenii de la Tuzla

Pe plaja Tuzla n-am vazut optiune de sezlong. Exista insa o portiune cu umbrele din stuf si ai posibilitatea sa inchiriezi o umbrela mica cu 10 lei pe zi, de la o baraca de pe plaja. Asa ca, din start, iti dai seama ca lumea nu vine cu fite aici. Mai degraba cu cortul si cu rulota.

Exista un strat de alge, dar pe langa cel din Vama Veche, nu-ti ajunge nici de-un sushi

Plaja e destul de plina, in special de lume cu copii, insa impresia e conturata si pe seama spatiului ingust. De mentionat ca era iulie. Clar sunt mai putini oameni decat la Mamaia. Sunt insa linistiti si-si vad de treaba lor, fara muzica impusa grosolan, fara vanzatori de gogosi, porumb si prostisoare, a caror voce ii da de gol ca au pierut castingul la Vocea.

Mi-a placut in special de o doamna, care statea langa prosopul nostru, si care s-a oferit sa umple paharul cu apa pentru un pisoi pe care il gasiseram noi si pe care-l hraneam. Colacel, dragul de el. Care a aparut de nicaieri pe plaja, a servit putin pate, la hamsii a strambat nasul, si-a golit apoi matele pe prosopul Simonei si dus a fost.

Ma asteptam sa mai vad lume cu saltele gonflabile, dar a mea era singura. Probabil din acest motiv, s-a rusinat si i-a explodat capul.

Rata asta e luata din Jumbo, am dat 150 de lei pe ea si m-a tinut fix 3 weekend-uri la mare.

Ce mi s-a parut foarte tare in Tuzla este ca la mal vin pescarii, in barcile lor, ceea ce e un adevarat spectacol pentru un obisnuit cu o priveliste cosmetizata. Plaja asta urla a autenticitate.

Barci, fete si pescari

Mancarea din Tuzla

Pe plaja, ai cel putin o baraca de unde poti sa-ti cumperi tot felul de bauturi. Inclusiv un cocktail facut pe loc din bucati de ananas la blender, cu sirop de mango sau de pepene galben, totul varsat intr-un ananas crud pentru 25 de lei. Ca apoi sa faci o fotografie fitoasa (mai putin burta, care este de puturoasa) precum asta:

Si-a scos parleala ananasul asta, la cate poze am facut cu el

Simona povestea in articolul ei ca sunt vreo 3 baraci cu mancarea si se mananca bine si ieftin. Trebuie sa marturisesc ca am testat-o pe una, insa doar ca sa cumpar hamsii pentru Colacel, pisoiul pe care eu si Simona l-am sufocat cu dragoste pe plaja. Ok, recunosc. Acum gustat si eu o hamsie. A fost buna.

Cazare la Tuzla

Noi am fost gasca de sase si ne-am cazat la Casa Enka, luata prin Booking. Ne-a costat in jur de 300 lei pe 2 nopti, per camera. Ceea ce nu e rau pentru Tuzla, in iulie.

Conditiile au fost decente, in aceeasi linie cu plaja: fara fite, dar cu tot ce-ti trebuie. Pensiunea are 4 dormitoare de 2 persoane, dar iti recomand sa pui mana pe unul din spatele casei. Cele doua din fata nu au zona de dus delimitata si vei avea ditai balta cand te vei spala pe dinti.

Ce mi-a placut la aceasta pensiune este ca are o curte generoasa si o bucatarie de vara. De altfel, ai si gratar, daca pui pana sa-l freci. M-am leganat zdravan in sezlongul din gradina si am admirat pisoii care se jucau cu mama lor, langa noi. Daca nu te-am avut la cuvantul “pisoii”, mai incerc o data: e Lidl in capul strazii.

Casa Enka. Pana la Plaja Tuzla faci cam 5 minute, cu masina

Plimbare cu velierul

Pentru ca inca e o localitate neatinsa de consumerismul statiunilor precum Mamaia sau Vama Veche, in Tuzla cam bate vantul la capitolul activitati (daca nu cureti gratarul de care iti ziceam mai sus). Asa ca noi am alternat Tuzla cu Constanta.

Ne-am dus in Portul Tomis, dupa ce ne cumparasem cu o luna in urma vouchere de reducere, si am facut o plimbare cu velierul. Cristi, capitanul vasului, era super prietenos si relaxat, chiar daca mie mi-o luase inima la goana. N-am stiut ca e asa adrenalina cand esti calare pe mare, inclinat de vela care aproape se pupa cu valurile. A fost cam mult pentru mine, dar Simonei i-a placut.

Plimbarea ar fi trebuit sa dureze trei ore, dar teama noastra a scurtat-o cu una. Oricum ti-ar fi dispozitia, oricum iesi cam daramat din treaba asta. Ca dovada:

Gabi, eu si Simona. In ordinea fricii de velier.

All in all, Diana + Tuzla = Love si sunt destul de sigura ca-mi poti inlocui numele si ecuatia va ramane la fel.

Aici abia parasisem portul, habar n-aveam ce ma asteapta pe velier
Colacel, pisoiul pe care l-am gasit pe plaja
Colacel, cand inca nu renuntasem la props-ul de fotografiat, sa-l mangai ca lumea
Atentie la soicile de pe mal. Le-as fi preferat in farfurie
Foarte multi copii la Tuzla
Apusul din velier
Simona face fotografii grozave. Si le pune si pe Instagram

Comments

comments

3 thoughts on “Plaja Tuzla – unde sa vii, de ce sa stai si cum sa adaugi putina adrenalina”