Atunci cand te ocupi de comunicare, discutia despre drepturi de autor asupra unei idei, a unui material sau a unei fotografii e la o provocare distanta. De aceea, in cea de-a 3-a parte a conferintei PR Forum, discutiile s-au aprofundat.
In cadrul panelului “Expect the unexpected”, moderatoarea Sorana Savu, Senior Partner Premium PR, a deschis discutia despre consecintele “furaciunilor” din domeniu, pornind de la o intrebare. Speakerii Ana-Maria Baciu, Nestor Nestor, Costin Raiu de la Kaspersky Lab au detaliat bunele practici ale interactiunii dintre companii si agentii sau terti, astfel incat sa fie evitate probleme nedorite de niciuna dintre partile implicate.
Cateva concluzii enuntate:
Despre drepturi de autor
- ideea nu este protejata de drepturile de autor, dar modul cum este materializata intr-o forma concreta poate fi protejata astfel;
- trebuie sa existe niste reguli scrise intre companie si agentie, inainte de pitch;
- cel mai simplu este sa trimiti ideea scrisa prin posta, cu stampila, pentru a exista o evidenta clara a faptului ca ideea a fost a ta, prima data;
- o poti inregistra la OSIM
- atunci cand scopul preluarii si expunerii ideii/materialului e informarea de catre presa, cu sursa citata, nu se incalca drepturile de autor;
- ca om de comunicare, inainte sa folosesti un avocat, mai bine angajezi un creator de continut;
In final, s-a incheiat cu faptul ca “Paranoia este foarte buna. Imbratisati-o pentru ca ea va ajuta sa nu creati conversatii care nu va ajuta.”
- PR Trends – direct de la sursa #liveblogging
- Rad de-o juma’ de ora – Oaches.ro – 7 produse inutile si geniale