În orice domeniu ai lucra, e musai să rămâi la curent cu tendințele lui, dar mi se pare că, în Digital Marketing, tre’ să ai pregătită o caleașcă de 500 de cai putere, ca să bifezi și eleganța abordării și rapiditatea online-ului, și să-i dai, taica, bice ca internetul și tehnologia să se miște mai ceva ca Speedy Gonzalez. 🚀📱💻
Așa că am nevoie de o zână bună (sau de Cristian Manafu) să mă mufeze la evenimentele care iau pulsul industriei și să-mi dea structurat findings interesante cu care să-mi actualizez strategiile, planurile social media și sursele de inspirație. La Digital Marketing Forum Romania, simt că mi-am mai luat elan și know-how despre noile minuni ale online-ului și acum vin să dau și sfoară-n țară cu 5 idei principale: 💡💼📊
1. TikTok-ul, iubirea mea, nu are doar un moment de strălucire. E un adevărat trend digital în pixeli și oase și o mină de aur pentru reach organic. Dacă ai un trend care se pretează la edutainment, e timpul să-l aduci pe TikTok și să exploatezi idei creative, relevante și relatable. Ca fun fact legat de asta, topul primelor 100 tiktoks adună 3.65M de engagements, însumate de 16 branduri și 7 industrii. Dacă vrei să ai succes pe TikTok, o rețetă pe care o poți adapta la conținutul brandului tău este social challenges + relatable content + entertainment + campaigns + added value. 🎵🕺💃✨
2. În rolul villain-ului pentru mulți dintre noi, AI-ul se dezvoltă rapid și glorios, iar asta o să ajute mult în campanii. Deja există un tool de origine poloneză, vândut cel mai mult în State, care poate crea o campanie online de la 0, trecând prin mai multe etape de strategie. 🤖🚀📈
3. Marketingul nu mai este despre generarea unor mituri, ci despre exprimarea adevărului. Oamenii de astăzi, și în special Gen Z, cer responsabilitate și asumare din partea brandurilor. Asta face legătura și cu noul trend în promovare: de la hype-ul personalizării am trecut la accentul pe micro-comunități, unde se cer informații precise și foarte consistente, unde atragi atenția doar dacă informația livrată e una d una de calitate și foarte utilă. 💎
4. Vorbind de promovare, se face o distincție clară între influenceri și creatori. Cei din urmă pun mai mult accent pe conținut decât pe followership. Asta pentru că strategia de a face rost de followersi se bazează pe un skillset specific și un content style foarte bine conturat. Trendul se bazează pe faptul că audiența nu mai este satisfăcută de expunere pur aspirațională, de un miraj fără substanță al realității. ✨✨✨
5. Digitalul nu este media, ci un mediu care include și o parte de media, așa că trebuie tratat ca atare: un mediu versatil, ce trebuie adaptat constant la comportamentele de consum ale comunităților vizate, unde conținutul din alte medii, gen TV, nu merge doar dublat neglijent. Este mediul care promite cele mai bune rezultate pentru un buget mai mic, dar și mediul cu cea mai mare viteză de schimbare. 🔥📱💻
Acestea fiind spuse, îmi strâng jucăriile și mă întorc la TikTok. 🎵🎶🎵💃🕺💃