Stii testul ala cu bezelele si copiii care primeau una daca voiau s-o manance pe loc si doua daca aveau rabdare sa mai astepte? Ei bine, in termeni de calatorie, ar veni cam asa: daca esti nerabdator sa te bucuri de momentele tale de respiro, probabil ca o sa alegi vreo destinatie draguta langa Bucuresti: parcurile de aventura de la Balotesti sau Comana, Mogosoaia ori Targoviste. Dar daca ai rabdarea necesara sa astepti 6 ore mari si late, vei sorbi cu privirea probabil cel mai frumos oras din Romania, Sighisoara.

Ce e de vazut in Sighisoara

Sighisoara e un muzeu in sine. Cand o vezi, ai impresia ca ai iesit deja din Romania. Asta pentru ca a fost realizata de catre colonistii sasi in secolul XII-lea si este printre putinele cetati medievale inca locuite. E inscrisa pe lista patrimoniului mondial UNESCO si are atatea de oferit ca eu nu stiu cum sa transpun in cuvinte toata bucuria ochilor mei!

Daca petreci doar o noapte la Sighisoara, incepe cu Centrul Vechi suit pe colinele Sighisoarei. Lasa-te pierdut printre stradutele cu case colorate, traverseaza Piata Cetatii, treci pe sub Turnul cu Ceas si abia de acolo consulta harta. Vei gasi aproape Scara Scolarilor, innegrita de clepsidra timpului, insa tocmai buna pentru a pune sangele in miscare cu cele 175 de trepte acoperite. Ele serveau ca adapost contra iernilor aprige, in drumul catre scoala din deal. A fost interesant traseul pe trepte caci la finalul lui canta la acordeon un nene ce mi-a dat impresia ca am traversat tunelul unei calatorii in timp (sau poate m-am uitat eu prea mult la Dark).

Dealul Cetatii unde se ajunge astfel ascunde o multime de minunatii arhitecturale, printre care Biserica din Deal, minunata in simplitatea ei. Nu departe este si Cimitirul din Deal, nu neaparat o atractie in sine, cum e Cimitirul Vesel, dar care poate fi traversat pentru a-i observa stilul atat de diferit de cimitirele noastre excesiv ornamentate. Noi ne-am oprit putin si am citit numele de pe morminte si apoi descoperit si un monument imens in mijlocul lor. Il voi trece pe lista teaser-elor fara prea multe explicatii.

Daca n-ai timp la dispozitie, alege un singur turn pe care sa-l vizitezi. Eu l-as recomanda pe cel al Cizmarilor, la poarta caruia se afla o placuta a breslei si o pereche de pantofi batuta in cuie. Dar poti la fel de bine sa alegi Turnul Macelarilor, al Fierarilor, al Cositorarilor sau al Tabacarilor.

Magazinele de suveniruri impanzesc orasul, insa noi ne-am oprit in fata unui magazin aproape de zidul cetatii. Era o combinatie de antichitati, straie populare si suveniruri asiatice. Eclectic si pestrit, ne-a rapit vreo ora din aventura noastra. La final, eu am plecat cu un colier pe care nu cred ca am dat mai mult de 30 de lei dar al carui farmec artizanal sigur va pune in valoare niste tinute.

Vei aduna pe Instagram o multime de fotografii: clasicul Turn al Ceasului situat in vecinatatea unor case galbene si verde, Biserica de pe Deal atat de fotogenica si finuta, zidul cetatii langa care se aduna seara pasarile si fac cercuri pe cer in jurul unei case din lemn, orice casuta frumos ornamentata din Sighisoara sau chiar si primaria, aflata intr-un palat impunator.

Magazinul unde am cascat ochii o ora si apoi mi-am cumparat un colier cu aspect vintage

Ponturi

La Sighisoara se pleaca devreme ca, daca ajungi tarziu, majoritatea atractiilor sunt inchise. Pe la 5, deja nu prea mai ai alternative decat sa te plimbi prin oras (ceea ce nu-i de colo, avand in vedere frumusetea lui).

Casca ochii dupa tot felul de trimiteri spre Vad Tepes, vechiul rezident al Cetatii. Vei gasi magneti cu el la tot pasul dar si asa-zise case de groaza care il au ca protagonist (in Piata Cetatii).

Anul asta, Festivalul Sighisoara Medievala se va desfasura in perioada 27-29 iulie si are ca tema “Legende medievale”. Ar fi o experienta grozava sa ajungi in weekend-ul ala acolo pentru ca asa ai avea parte de „meniul complet” al portiei de istorie: case cu povesti in fata carora straiele teatrale ale participantilor la festival vor completa istorisirea.

Cand ajungi abia la apus in Sighisoara, toate obiectivele sunt inchise.

Mancare in Sighisoara

Am mancat bine la Sighisoara in cele 3 zile petrecute acolo. Mancarea locala, cu iz taranesc, este principala alternativa, insa in inima centrului, gasesti si restaurante care servesc meniuri mai cu staif.

In prima zi, in cautarea Casei Cositorarilor, am dat de-o mica bodeguta cu terasa in fata unde am servit un gulas si-o ciorba cu fasole in paine, apoi un bulz prezentat inedit. Painea-suport a ciorbei a fost cea mai mare astfel de paine pe care am vazut-o vreodata si am inteles ca nu a fost irosita fara folos, conform zambetului de dupa masa.

Ce-i drept, principala recomandare pe care am primit-o a fost Casa Cositorarilor pentru prajiturile ei. Aceasta pensiune-restaurant cu mobila din vremurile boieresti are intr-adevar cele mai delicioase prajituri din Sighisoara. Si e o placere sa lenevesti putin in popasul tau culinar, pe canapeaua din fata oglinzii din living, aproape convins ca Goe sau insusi Caragiale va cobori din moment in moment pe scara.

Casa Cositororilor are cele mai bune prajituri. Si o pisica.

Am avut parte insa si de-o ciudatenie: la poalele cetatii, ne-am asezat la un restaurant cu terasa mare. Erau vreo doua alaturate, parca gemene. Am comandat pentru aceeasi persoana o mamaliga cu branza si smantana si apoi un alt fel care avea intamplator si mamaliga. L-am rugat pe chelner sa nu mai aduca mamaliga celui de-al doilea fel dar chelnerul a insistat si a spus ca nu are ce sa faca, asa era meniul asa il aducea. Si asa l-a adus. WTF?!

Ciorba pusa-n paine pusa-n strachina

Transport

Din Bucuresti, cu masina, faci minim 6 ore pana la Sighisoara, dar e un drum atat de frumos, incat noi ne-am oprit si-n satele sasesti ce ne-au iesit in drum. Bine, si in lanul cu flori roz in care voiam sa fac o poza.

Cu trenul e mai rau: poti ajunge chiar si la 12 ore de drum, asa ca, daca n-ai masina, ia autobuzul care te duce in 5 ore si jumatate. Sau Bla Bla Car.

Ajuns in Sighisoara, singurul transport de care ai nevoie sunt piciorusele tale.

Cazare in Sighisoara

Noi am rezervat pe Booking Smart Apartments din Sighisoara iar pentru 2 nopti, pretul a fost 350 lei. Era aproape de centru, practic traversai strada si erai deja la poalele cetatii asa ca pozitionarea a fost excelenta. Langa gangul pe care intram spre apartament era o cladire veche cu un sir de ingerasi goi acompaniati de diferite obiecte sau animale. Nu mai reuseam sa-mi iau privirea de la ei, aviz amatorilor de instastories.

Vestea buna e ca din Sighisoara se ajunge usor la Viscri, satul preferat al printului Charles, sau la Cetatea Rupea sau chiar si la Sovata. Inchei cu anuntul ca in curand, cred ca ma paste o noua plimbare la cetate si tare ma bucur, pentru ca a devenit orasul meu preferat.

Descopera si alte aventuri prin Romania

in articolele despre Viscri, Castelul Corvinilor si Castelul de Lut din Valea Zanelor sau Delta Dunarii,

dar si in social media, pe Instagram si pe Facebook.

Turnul Cizmarilor
La Sighisoara am vazut cei mai multi trandafiri din viata mea
Obloanele frumoase cu iz vestic ale caselor iti dau impresia ca ai iesit din Romania
La apus, pasarile incep sa dea ocol acestei case, facand zeci de cercurui in jurul ei. Inca n-am deslusit misterul.
Langa Casa Cositororilor, am gasit bijuteria asta.