Sa vezi 4 orase in 2 zile nu e tocmai cea mai usoara treaba din lume. Dar eu cred ca Tom Cruise, care-si face propriile cascadorii in filme, o duce nitel mai greu ca mine. Asa ca nu ma plang. Mi-am propus sa vad orasele belgiene Brugge, Oostende, Gent si Antwerp intr-o sambata si-o duminica si doar o indigestie fasoliceasca m-ar fi oprit. Dar eu nu mananc fasole, din fericire. Asa ca am ajuns, le-am admirat si iata-ma aici cu cateva lucruri de dat mai departe.

Transport

Cand am plecat spre Belgia, portofelul meu isi plangea in pumni. Calculasem ca o sa dau pe biletele de tren spre Brugge, Oostende, Gent si Antwerp cam 150 euro. Nu stiu cum iti suna tie treaba asta, dar eu am dat 2.5 euro pe un drum spre Polignano a mare din Bari si de atunci, stramb din nas la ce depaseste.

Dar ce sa vezi, Zeul Chitrosilor a fost de partea mea si-am nimerit o oferta de weekend: 50% reducere la tren doar dus-intors, cu posibilitatea sa intrerupi calatoria, atata timp cat o finalizezi pe data inscrisa pe bilet. Cu alte cuvinte, pentru ca Gent, Brugge si Oostende erau pe aceeasi ruta, m-am oprit in fiecare cu costul unui singur bilet dus-intors. Asa ca, sa fiu mai precisa, am vazut 3 orase intr-o singura zi. Se pun 4, ca am ciupit si putin Bruxelles, de unde am venit si catre care m-am intors? Despre Ghent si Antwerp, in articolul urmator.

Despre city break in Brugge si Oostende

Brugge

Daca mai e nevoie s-o spun, motivul pentru care am ajuns in Belgia a fost Brugge (sau Bruges, daca ii spui pe englezeste), capitala flamanda unde Iisus si Colin Farell si-au lasat putin din sangele lor, desi mi-e greu sa cred ca era adevarat in cazul amandurora.

La o ora de Bruxelles, acest orasel cu arhitectura veche te surprinde cu minunatele casute cu mot, din caramida pamantie, imprastiate de-a lungul raului pe care iti recomand sa mergi cu barca. Chiar de vei sta la cozi infernale pentru aproximativ 10 minute de plimbare ghidata de o inregistrare. Iar singurul contact cu capitanul va fi cand ii vei intinde cei 2 euro pe care ii vei pune in mana lui, pentru ca in inregistrare spune ca e obisnuit sa lasi bacsis cand iesi din barca. Poate-s carcotasa, dar cele mai misto plimbari cu barca au fost la Londra si la Amsterdam, de-o jumatate de ora daca nu mai mult, si au fost prezentate de cei mai entertaineri capitani de barca si-apoi nimeni nu ti-a cerut bacsis in mod expres.

Ca sa nu mai par baba Yaga, sa stii ca am si o treaba amuzanta de raportat: pe 8 septembrie, cand am ajuns eu in Brugge, un magazin deja isi asternuse vitrina de Craciun. Cativa mosi imbracati in rosu, cu burtile dodoloate si cadourile gata, o luasera inainte Ikeei, unde te plangi ca vin brazii artificiali si decoratiunile tematice inca din octombrie.

Anyway, daca vrei un city break in Brugge si Oostende si ajungi in weekend la Bruges, vei intalni cel mai aglomerat orasel in care oamenii misuna printre carute cu cai si viziteaza bazilica Holy Blood, acolo unde se spune ca a fost adus sangele lui Hristos de catre cruciati. Daca preferi ceva mai putin dramatic, o plimbare prin piata centrala a orasului te va fascina, mai ales ca vei gasi acolo Belford, un turn cam jumatate din inaltimea turnului Eiffel, gata sa fie urcat la picior si minunat de tras in poze. Tizul lui Eminescu a intentionat sa faca asta, dar ghici ce…si asta se inchidea foarte, dar foarte devreme.

La fel pot sa spun despre Muzeul Ciocolatei si al Cartofilor prajiti, spre care m-am avantat falfaind 13 euro sa le bifez pe amandoua dar pe care nu le-am apucat pentru ca la 4.30, mi s-a spus ca erau deja inchise. Probabil ca si Muzeul de diamante era inchis, dar nu m-am dus sa verific pentru ca voiam sa vad unul in Antwerp. Din fericire, in Brugge e usor sa te consolezi cu stradutele intortocheate, cu arhitectura veche si cu niste bomboane belgiene, care-ti sar in cale la tot pasul. Si cu concertul de harpa, gratis, de marti pana sambata, la 3, la 5 sau la 6.30.

Daca vii intr-un city break in Brugge, nu uita sa casti ochii dupa dantela, este cunoscut pentru ea. In timpul calatoriei cu barcuta, o sa zaresti si niste lebede. Iar daca vrei sa salvezi balenele, o sa fie ziua ta norocoasa. Poti sa salvezi de la plictiseala o instalatie de aceasta forma, asezata in apropiere de Muzeul Ciocolatei. Dar un city break in Brugge si Oostende nu se opreste aici.

Oostende

Ultima statie dupa Ghent si Brugge este Oostende (sau Ostend), un orasel la malul Marii Nordului, cel mai putin turistic dintre toate, despre care am aflat din mai multe surse ca este the place sa vezi cel mai frumos apus ever. Asa ca ne-am inhamat cu rabdare si dupa vreo 3 ore in Ghent si 4 in Brugge, am plecat spre Oostende, unde era anuntat apusul la 20:19.

Portul aduce putin a Constanta, dar vasele acostate acolo te-ar putea face sa crezi ca ai ajuns in Ibiza. Ma tem ca ele au fost marea atractie a locului, caci am asteptat 40 de minute pe plaja sa se risipeasca norii iar la 8 si un pic, apusul s-a sparcait printre nori, lipsit de culoare si banal ca o inghetata la dozator in anii ‘90.

Daca vrei sa te plimbi prin orasel, poti vizita Fortareata lui Napoleon (orasul a fost cucerit la un moment dat de el pentru ca avea iesire la Marea Nordului), bineinteles inainte de fatidica ora 5. La apus, daca ai noroc, poti da o tura printre statuile de nisip ce infatiseaza universul Disney, Marvel sau Pixar (noi am nimerit festivalul acolo dar n-am mai dat 12 euro pentru niste cladiri din nisip ale caror turnuri le vedeam si de pe plaja). La iarna, nu cred ca vor mai fi.

E de vanat si arta stradala, ceva mai rebela decat in Bruxelles, dar foarte reusita. Noi am gasit un portret care aduce putin a Adele si o compozitie abstracta pe care inca o mai analizam. Cea de mai jos:

Cam asa un city break in Burgge si Oostende. In final, as spune ca este strigator la cer sa mergi in Bruxelles fara sa faci plimbarea spre Brugge, mai ales ca oraselul caramiziu este centrul turistic al tarii, dupa filmul In Bruges. Bruxelles e mai potrivit ca destinatie de mutat cu catel si purcel dar daca vrei ceva de Instagram, ceva la care sa te gandesti cand ai un task scarbos, ceva pe care sa-l recomanzi prietenilor…ca c’est Brugge, mes amis.

Vezi si povestile din

city break la Bruxelles

si city break la Ghent si Antwerp

si urmareste-ma pe Facebook si Instagram pentru mai multe nazbatii din calatorii.

Cam asa arata un waffle din Brugge. Din pacate, nu e la fel de gustos precum pare.
Sirena te asteapta la imbarcarea pe raul din Brugge
Stiu ca in poza asta, Brugge nu pare atat de aglomerat, dar este
Balena de care iti povesteam
O sa gasesti multe ferestre interesante in Brugge. Langa unele, te vei putea si catara
Gara din Brugge si dovada ca nu scriu gresit, chiar daca este mai folosita forma Bruges
Grafitti din Oostende
Apusul nostru flescait din Oostende
N-as putea spune ca briza e la fel de puternica precum in Cabo da Roca, dar e un motiv pentru care sunt 2-3 oameni pe plaja din Oostende
Norii, pescarusul si banana din Oostende