Rata ratelor: Rata Pekin

Daca femeile ar putea sa-si indeplineasca o singura dorinta, sunt destul de sigura ca n-ar avea legatura cu Fat-Frumos, ci mai degraba cu ramasul slabe pana la adanci batraneti, oricate bunatati ar manca. Sau cel putin asta ar fi dorinta mea, imbucatoarea de pizza, mancare asiatica si tone de prajituri. Cu aceasta introducere, e destul de clar care mi-a fost meniul si in Viena, nu?

1.Noodles cu creveti la Wok & More

Portia mea babana de noodles, fotografiata de Catalin

Langa cladirea aia cu funda din Viena, care apare peste tot pe Instagram, e un local asiatic cu un miros puturos, unde merita sa-ti sacrifici un pulover. E atat de bun ca noi am fost in 2 zile din cele 4 pe care le aveam la dispozitie la Viena. In plus, au si meniu in engleza, beat that!

Acolo am mancat in prima zi noodles cu creveti din meniu, o minunatie de farfurie la 10 euro care mi-a oferit placeri culinare dar si o senzatie de satietate foarte bine conturata. A doua zi? Meniu all you can eat, cu 13 euro, dar tot noodles cu creveti am ales, de data asta cruzi facuti pe loc la plita.

2. Rata Pekin la Wok & More

Rata Pekin la Wok & More

As putea sa fac intreg articolul despre acest restaurant accesibil si plin de bunatati, insa am sa mai mentionez o singura bunatate: rata Pekin, cu un sos intens care se potrivea de minune cu rata mai impanata, perpelita bine intr-o crusta aurie, cu legume alaturi. Ce bine imi pare ca am gasit acest restaurant!

3. Goulash la Esterházykeller

O mancare satioasa, in stil provencale

In noaptea de Revelion, am avut norocul sa gasim un restaurant cu meniu normal, care sa nu ne jupoaie portofelul. Asa am ajuns la Esterházykeller, un local care aduce cu Excalibur, unde chelnerii purtau pantaloni scurti si aveau bere la propria lor masa de chelneri, din care sorbeau cand faceau pauza. Acolo am gasit un chelner sarb care vorbea perfect romana si care ne-a servit cu amabilitate tot felul de bunatati. Alegerea mea? Goulash din carne bine condimentata, inecata intr-un sos gros, cu paste langa. O minunatie atat de satioasa ca nici n-am reusit s-o termin, dar foarte gustoasa.

4. Carnati in diverse sortimente la Esterházykeller

Probabil cel mai gustos fel pe care l-am testat la Esterházykeller

Pentru ca 2 farfurii am propus si la Wok and More, 2 as propune si aici. Cea de-a doua optiune ar fi carnatii de diferite feluri, toti condimentati si deliciosi, serviti pe un tocator din lemn, in stil rustic, in linie cu specificul restaurantului. Tocmai buni sa te pregateasca pentru frigul din piata, ce a urmat!

5. Branza colorata in Piata de bunatati Naschmarkt

Branza colorata. Langa, si maslinele erau la fel

Piata Naschmarkt e the place to be daca esti gurmand si te afli in Viena. De la peste la fructe exotice al caror nume te face sa schimbi conversatia, gasesti aici vrute si nevrute, cu preponderenta vrute. Eu am gasit un curcubeu colorat sub forma unui set de felii de branza colorate, cu diferite arome. Abia la Parter am gustat din fiecare, unele sunt la limita desertului, altele sunt la limita exploziei de placere.

6. Praline din Piata Naschmarkt

Nasul acela de Rudolf era greu de rezistat. Asa ca n-am facut-o

In aceasta piata unde street food-ul e la el acasa, am gasit si cateva tarabe cu praline care-mi faceau cu ochiul. Dintre toate aceste bunatati, cel mai tare striga dupa mine acea pralina cu luciu rosiatic, care a avut gust de Mon Cheri, dar mai putin alcoolic si mai mult ciocolatos. Am luat una, 50 de centi, si pot sa zic ca mi-a satisfacut pofta de dulce. Pana la urmatoarea atractie…

7. Kurtos cu Nutella din Piata Naschmarkt

Sprinkle some “cinema”, please

Acest Kurtos cu Nutella al carui numar de calorii ma deprima a fost cel mai bun desert din toata calatoria mea. Am stat la coada aproximativ 20 de minute dupa el si m-a costat 5 euro iar cand am ajuns la tejghea, eram asa de nerabdatoare, ca i-am zis vanzatoarei “Please, sprinkle some cinema over it, please”, dupa care am ras singura. Nu mai era mult pana sa spun “cinnamon”, dar adevarul era ca nu ma deranja sa puna putin Tom Cruise peste.

8. Pizza la Corbaci

4 pizza si toate bune

Ni s-a facut pofta de pizza cand eram la Museumplatz, locul unde gasesti toate muzeele clasice din Viena. Asa am gasit Corbaci, un restaurant italienesc micut, unde bucatarul pregateste pizza vis-a-vis de masa ta. Chelnerii vorbesc italiana, bucatarul ioc. Parca as fi vrut invers, dar pizza a fost ok, undeva in jur de 12 euro. Ca in orice local italian care se respecta, nu se servea cu ketchup iar asta mi-a facut pofta sa ma duc la Animaletto zilele astea si sa recuperez cu un sos de rosii picant.

9. Bunatati vieneze? Strudel de mere la Hermes

Foarte, foarte bun. Pana am dat de ciocolata.

In sfarsit, ceva cu adevarat vienez pe lista mea! La Hermes, cafeneaua de la Laizer Tiergarten, ne-am oprit sa luam o gustare rapida. Am comandat acest strudel vienez care arata foarte bine, dar trebuie sa marturisesc ca am sfarsit prin a fura tortul cu ciocolata al prietenului meu. E greu sa te rezumi la un singur desert! Ambele au fost delicioase.

10. Porc din martipan la mall SCS

Un porc mic perfect pentru o portie echilibrata de zahar

De cum am ajuns la Viena, mi-am dorit sa mananc un porc de martipan, pentru ca aceasta este traditia in tarile cu origini germane: ca sa ai noroc anul ce vine, trebuie sa inhati un purcel din martipan. Abia la cofetaria mall-ului unde am mers pentru Primark am gasit un porc de marimea pe care mi-o doream: cat un bob de fasole, perfect pentru o portie. A fost excelent.

Da, s-au regasit si cateva specialitati vieneze pe care le-am inclus cate-o bucatica in meniul meu: snitel, zachertorte, bomboane Mozart, dar parca tot mancarea imigrantilor a fost cea mai gustoasa. Daca esti de acord cu minte, arunca un ochi si peste acest articol cu Londra.