Social Media Summit – 10 idei cu care am plecat

La Social Media Summit de vineri, organizat de revista Biz, s-a strans toate online-arimea, avida de informatii, de networking, de trucuri de pacalit raceala care ne prinsese pe toti.

Cat am ciupit din fiecare dintre aceste obiective, va povestesc in cele ce urmeaza.

Social Media Summit

Ca la orice eveniment de comunicare, holul era impanzit cu stand-uri de activari iar lucrul asta te distreaza, te induce in atmosfera aia de infotainment. Dintre toate, cel mai mult mi-a atras atentia KFC, care adusese tricouri inscriptionate cu mesaje #bereal. Eu mi l-am ales pe cel de mai jos, cu care sigur o sa defilez si la alte evenimente mai casual.

Nu doar brand-urile s-au lafait printre invitati, dar si Mariciu cu-al sau vlog in voga a luat pulsul summit-ului:

Cat de bine ne-am distrat si ce-am povestit prin toalete, apoi sa ramana intr-o rama foto si cam atata despre informatii personale. Dar cand vine vorba despre Social Media Summit, important este ce s-a discutat pe scena, acolo unde speakeri cu staif precum Mugur Pastrascu, Cristi Manafu sau Virginia Otel ne-au povestit ce se „poarta” in social media in 2016. Si rolul mi-e sa dau si eu mai departe 10 idei de luat in seama:

  1. Epoca „enthusiastilor” din Digital s-a incheiat. Incepe „profesionalizarea”, ceea ce inseamna ca online-ul trebuie atent calibrat in strategia de comunicare a oricarui brand. De altfel, bugetul de ATL al TV-ului a inceput sa migreze spre internet.
  2. Platformele se schimba, asa ca ai grija ca site-ul brandului sa corespunda directiilor din 2016. Acestea sunt mobile (resp onsive) si business.
  3. Anul asta, se pune accent pe Influencer Marketing, pornind de la americani, dintre care 61% spun ca sunt influentati de bloggeri, in procesul de achizitie.
  4. com iti poate spune cat valoreaza publicatia ta.
  5. Pentru B2B, trend-ul se concentreaza pe corporate blog si pe articole sponsorizate. E important sa creezi o comunitate in jurul business-ului si sa-i mentii interestul prin materiale utile.
  6. Zilnic se acceseaza 8 miliarde de video-uri pe Facebook, care a devenit un rival YouTube. Se presupune ca in mai putin de 6 ani, continutul video va fi in proportie de 70%. Adapteaza-ti comunicarea la acest trend.
  7. Asociaza-ti imaginea cu o cauza. Motivele autentice romanesti pot fi o alegere potrivita. In cadrul Social Media Summit, s-a lansat campania „Sunt un taran”, care doreste sa reabiliteze valorile romanesti si sa stearga sensul peiorativ atribuit cuvantului.
  8. Infotainment-ul curpinde si o latura vizuala. Intregul eveniment a fost rezumat intr-un desen creionat concomitent cu discursurile.
  9. Generatia Y vrea ca totul sa se desfasoare online, mai ales platile. Singura situatie in care prefera sa aiba o interactiune este aceea in care semneaza pentru un credit imobiliar.
  10. Fii deschis noilor canale de comunicare. Descopera Snapchat.

 

Related posts:

Comments

comments

Diana Duca

Leave a Reply