Cum ne-a tinut Ryanair 4 ore in plus in Bologna, dintre care una inchisi ca sardinele

Karma isi face de cap. Mai acum cateva saptamani laudam Ryanair pentru ca e tare-n gura cu Tarom-ul, iar ieri stimabila companie low-budget mi-a facut si mie o nasoala.

Duminica, 16 iulie, urma sa ma intorc din Bologna cu un avion Ryanair, care era anuntat sa decoleze la 13.10, ora locala. Cum am o obsesie legata de punctualitate, am ajuns la aeroport cu 3 ore inainte. Pe la vreo 12.30, a inceput check-in-ul: romani multi, copii agitati, rutina obisnuita Ryanair.

Dupa ce am trecut de poarta, am fost directionati catre scari, pe un hol care facea legatura intre etajul 1 si parter, unde astepta avionul. Doar ca drumul de 2 minute a fost oprit de catre staff-ul aeroportului, care ne-a zis sa nu trecem de usa de la parter. Asta in timp ce sus, se trimiteau oamenii sa coboare fara nicio notificare, pana cand ne-am strans ca sardinele pe scari, intre 2 nivele 3 autobuze de oameni.

Mama, ce prima data cu avionul oportuna ti-ai gasit!

Timpul a inceput sa curga, a trecut un sfert de ora, apoi jumatate de ora. Dupa vreo 40 de minute in care efectiv eram inghesuiti pe un hol in scari inchis (vai de claustrofobi), lumea a inceput sa se impinga si sa iasa afara, in fata avionului, macar sa ia aer. Acolo ni s-a zis ca avionul s-a stricat si ca reparatiile vor dura cel putin 2 ore.

Am fost trimisi sus, pe poarta prin care am intrat. Dar ce sa vezi? Sus nu ne mai lasau sa revenim in aeroport, nu ni se permitea accesul pe poarta. Asa ca am ramas din nou prinsi ca sardinele in holul inchis, fara nicio sursa de aer. Vorba unui coleg de suferinta, mai lipsea doar sa ne arunce o fumigena.

Dupa ce am insumat o ora prinsi in cutia asta de beton, s-au gandit cei de sus sa ne dea totusi drumul iar asteptarea de la 13.10 a durat pana la 16.45, cand ne-a preluat alt avion, care ne-a dus in Bucuresti.

Dupa treaba asta, am primit un mail amarat prin care se zicea ca daca avem asigurare de zbor, putem primi o despagubire pentru intarziere. Insa mie mi se pare normal ca dupa tratamentul claustrofob si total inuman, toata lumea ar merita sa fie compensata cumva. Nici macar un gest de compensare in avion nu am avut (o maslina, o gogoasa ca uite, prostilor, v-am cam chinuit).

Ce se intampla cu lumea care si-a pierdut avioanele de transfer? Ce se intampla cu familiile care ii asteptau in aeroportul din Bucuresti? Cum compenseaza faptul ca ne-au tinut o ora inchisi intr-o cutie de beton? Ce de facut?

 

Related posts:

Comments

comments

Diana Duca

One Comment

  1. Cei care pierd avionul de legatura primesc despagubiri. Nu are de ales compania. Nu despagubiri in bani, ci bilet la urmatoarea cursa. Cine plateste acel bilet, aeroportul, compania vinovata, chiar nu conteaza. Dar asa se intampla. E drept, uneori, la situatii de genul, se pierd multe bagaje. Tu ai avut noroc ca nu ai avut bagaj de cala. Din alea sigur se pierdeau la schimbul de avioane (cel defect schimbat cu cel bun).

Leave a Reply