Cadorisi-te-ar Pimp my Gift!

Salut. Sunt Diana si nu m-am mai amestecat in ideile de cadouri ale nimanui de vreo 2 luni. Si da, sunt nitel in sevraj. Simt nevoia sa ma impun si sa le zic celor care facem cheta pentru ziua unui prieten ca putem sa cumparam ceva mai reusit decat o bluza si o un portofel banal. Dar e ok, nu sunt Mama Omida a cadourilor. Nu le stiu pe toate.

Provident si provocarea

Provident m-a provocat sa ma gandesc la un hobby pe care l-as transforma in business cu 10.000 lei. Caci, conform unui studiu Novel Research, investitia in propriul business ar fi printre cele mai avantajoase forme de economie din ultimii ani.

Nu am stat mult pe ganduri, caci in afara de blog, pe care l-as pastra totusi un hibrid intre catharsis si comercial, mai am un hobby: cumparatul alesul cadourilor. Si mi-ar placea sa devin un consultant profesionist de cadouri.

Reactia de surprindere si imensa veselie pe care o obtin de la prietenii mei, atunci cand le-am luat ceva fix pe sufletul lor, e invincibila. De aceea, fiecare parte din cadou trebuie sa aiba o poveste cu care sarbatoritul sa se identifice.

Spre exemplu, cel mai personal(izat) cadou a fost catre sora mea de suflet. Pentru ca nu ne-am nimerit sa fim pe bune surori gemene, dar ne consideram, i-am luat o bluza viu colorata, dar uni. Mi-am luat aceeasi bluza si mie, ca sa iesim pe strada la fel. Crezi ca asta a fost marea idee? Deloc. Doar inceputul. I-am luat bluza uni ca sa se potriveasca cu un colier handmade, pe care l-am creat cu ajutorul unei sfori si al unor biletele colorate. Pe fiecare biletel, i-am scris o amintire comuna si le-am impaturit in jurul sforii, ca pe margele. Uite aici am dezvoltat povestea.

Unei prietene fotografe i-am nascocit, peste noapte, un blog, cu tot cu nume si logo si i-am furat cateva fotografii, pe care l-am brand-uit si i le-am pus acolo. Mare i-a fost surprinderea cand si-a vazut numele alaturi de „Photography”.

Unei persoane dragi, cu care vorbisem intreaga vara despre aventuri si adrenalina, i-am achizitionat un voucher la parapanta, valabil un an de zile, astfel incat sa aiba si vreme de prins curaj. Iar pentru un alt prieten am aranjat cu cafeneaua preferata sa i se ofere narghilea, de 5 ori in decursul unei luni. Prietenei mele de 22 de ani i-am gasit 22 de amici care sa-i ureze la multi ani si i-am adunat pe toti intr-un colaj.

Planul Pimp my gift

Pimp my Gift, serviciul meu de consultanta de cadouri nu ar fi tocmai o meserie trecuta in codul CAEN, dar cred ca ar fi o treaba tare apreciata pentru un anumit public. Si asta ar fi primul pas, intai de toate, mi-as identifica publicul care ar avea nevoie de serviciile mele. As zice ca reprezentatul ar fi un barbat pe la vreo 40 de ani, destul de lipsit de imaginatie si timp de cautat cadouri, care ar vrea sa-i faca o atentie aniversara sotiei lui. Sa—i spunem Dan.

In pasul 2, mi-as pune bazele Pimp my gift: mi-as estima cererea, mi-as gasi parteneri de curierat, mi-as pune la punct sistemele de plata si mi-as face o baza de date de furnizori. Astea, integrate intr-un plan de business din care sa ramana si-un profit.

Pasul 3: cum fac conexiunea intre Dan si serviciile mele? Unde-l gasesc pe Dan sa-i povestesc despre ele? O astfel de idee este una destul de moderna, asa ca Dan ar trebui sa fie si el un tip modern, care cauta solutii comode. Atunci as investi masiv in comunicarea online: mi-as face un site tare prietenos si vizual, pe care utilizatorul sa-l poata folosi cu usurinta. Apoi, prin Google AdWords, m-as asigura ca imi pot promova serviciile atunci cand si unde le cauta: as face campanii de tip Search, dar si de tip Display. Pentru ca Dan nu stie daca eu chiar ma pricep la ales cadouri, as face niste cateva video-testimoniale cu persoanele carora le-am facut cadouri direct, dar cu mentiunea ca sotia lui Dan nu va sti niciodata ca eu sunt capul rautatilor. Imi asum rolul de consultant confidential. As putea de asemenea sa inchei niste oferte avantajoase de discount cu anumiti furnizori, bazate pe fidelitate si reclama reciproca.

Pasul 4: m-as asigura ca indiferent de dificultati, Dan are parte de atentia si sprijinul nostru, astfel incat o echipa de Customer Care, amabila si dornica sa ajute, l-ar asista pe Dan pe tot parcursul procesului, pana cand sotia lui ar primi un cadou fabulos…din partea lui Dan.

Cred ca in ritmul asta mi s-ar termina cei 10.000 euro repejor si cu folos!

sursa foto: unsplash

 

 

 

 

 

 

 

 

Related posts:

Comments

comments

Diana Duca

Leave a Reply