Digital Marketing Forum – 10 idei de pus in practica


Digital Marketing Forum
este unul dintre evenimentele mele preferate de la Evensys. Si asta pentru gradul de tehnicalitate al informatiilor impartasite. Zero gargara, fara batut campii cu nemurirea sufletului, desi ai spune ca-n domeniul comunicarii, trendurile tin mai mult de abordarea continutului decat de tehnologie.

Dar Digital Marketing Forum e locul unde te imbibi cu know-how despre comunicare digitala, dar si cu o dispozitie de zile mari, pentru ca e un loc excelent de networking cu guru din bransa, cu atat mai mult cu cat, la fiecare editie, o buna parte din speakeri sunt internationali.

Digital Marketing Forum 2016

Nu mai tarziu de ultima strigare a cocosilor, primii invitati s-au strans la Crowne Plaza, cu-n ochi adormit si cu unul atipit, lovindu-se neindemanatic de scaunele ce inconcojurau scena. Am glumit. Oamenii de la #digitalforum16 erau foarte fresh si pusi pe giumbuslucuri. Iar eu cred ca fie bausera o bautura care iti da aripi, fie dormisera acolo si nu se trezisera pe la 6, ca sa ajunga la destinatie, la timp, ca mine.

Ca la orice eveniment al lui Manafu, stand-urile din hol isi pregateau programele de activari. Pe 25 februarie, mi-a atras atentia cel mai mult Avon, care ne incuraja sa trimitem carti postale unor persoane dragi, alaturate unor produse Avon. La fix, ca si asa vine cadoriseala de 8 martie.

Pe holuri, zumzaiau specialisti de numeroase nationalitati, insa cel mai mult mi-au placut:

  • Kathy Pay – o englezoaica specializata in digital marketing, care ne-a vorbit despre integrarea strategiilor bazate pe emotional in comunicare digitala;
  • Milos Obradovic – Integrated Creative Consumer la Leo Burnett London, care a ales pinguinii pentru a-si sustine ideea;
  • Alexandru Cernatescu – Group CEO & Co-Founder Infinit Solutions, despre care nu stiam daca e comediant sau om de comunicare, iar la final m-am convins ca e vizionar in tehnologie
  • Rober Katai – Visual Marketer @ Bannersnack, un tip cu-n grai atat de fain cum doar Christian China Birta mai are, de la care am aflat o gramada de idei misto despre marketing pe Instagram

10 idei de pus in practica de la Digital Marketing Forum 2016

  1. Nu lasa consumatorii sa gandeasca prea mult, indiferent de pattern-ul consumatorului – Numeroase studii arata ca un nivel mediu de optiuni duce la mai multa eficienta decat o gama larga; studiu de caz: un magazin de dulceturi a expus o perioada 12 tipuri de dulceata iar degustarile au fost multe insa vanzarile reduse pentru ca nimeni nu se putea hotari ce sa cumpere. Atunci cand magazinul a expus doar 5 feluri de dulceata, degustarile au inceput sa fie direct proportionale cu achizitia.
  2. Foloseste numarul magic 3 – cel mai simplu pattern este format din 3 pasi iar oamenii isi simplifica procesul gandirii atunci cand urmaresc un pattern facil; ofera 3 variante/ 3 servicii/ 3 avantaje etc.
  3. Boost post-urile pe Facebook sunt cea mai ieftina varianta de publicitate platita, insa si cea mai neinspirata – aduc publicul cel mai ieftin si accesibil, dar total irelevant paginii tale;
  4. Poti face un blog corporate chiar direct pe Facebook, prin notes – Unicredit a demarat campania #RomanianStories, prin care publica povesti de succes profesional ce ajung direct in feed-ul consumatorilor conectati la pagina lor de Facebook;
  5. 47% din useri cauta pe Google informatia deja stiuta – consumatorii cauta doar validare;
  6. Continutul pe YouTube ar trebui sa distreze, educe si sa inspire – asa ca populeaza-ti canalul cu hero/help/hub content
  7. 4 din 5 utilizatori de LinkedIn au drept de decizie in business-ul in care activeaza;
  8. Pe Facebook, femeile sunt mai active – cat timp ele dau 13 click-uri pe ad-uri, barbatii dau doar 7;
  9. Cu noile emoticon-uri de pe Facebook, exista riscul ca hatereala sa fie mai pregnanta –  insa brand-urile ar trebui sa tina cont si de asta si sa-ti optimizeze continutul astfel incat sa ramana top of mind;
  10. In Romania, sunt aproape 87 000 de conturi active pe Instagram – pentru care brandurile pot dezvolta campanii de comunicare, dar si reclame platite.

 

 

 

 

 

 

Related posts:

Comments

comments

Diana Duca

Leave a Reply