Alberobello – casute din piatra, cu caciulite de vreme rea care nu vine niciodata

In Alberobello imi doresc sa ajung probabil din viata anterioara, caci nici eu nu mai stiu cat timp se face de cand bat lumea la cap cu oraselul caselor Trulli, orasel care inseamna „Brad frumos”, insa poti sa-l interpretezi si ca oraselul unor strumpfi ori pitici. De fapt, Alberobello este motivul pentru care am ajuns in Bari, motivul pentru care m-am abonat la Aventurescu si motivul pentru care Google imi auto-completeaza fiecare cautare care incepe cu „a” cu numele orasului.

Alberobello

Acum c-am lamurit ca Alberobello este motivul tuturor lucrurilor de pe lume si raspunsul la cele mai filosofice intrebari din existenta mea, iti servesc una rece: cu toate ca e o mandrete de localitate si e o placere s-o iei la pas, a mers pe principiul socoteala de acasa nu se pupa cu cea din targ. Adica nu a ajuns in topul preferintelor mele, dupa ce-am vizitat cele 4 orasele: Bari, Polignano a Mare, Alberobello si Matera. Ghinion. Freaca bine ochii totusi caci de laudat si de vazut, merita, cu siguranta!

Ce e de vazut in Alberobello?

Casutele Trulli aflate sub protectia UNESCO, inca din 1996. Niste casute albe din piatra de zici ca cineva a smuls casutele din Santorini si le-a pus niste caciulite ascutite, din caramizi pietroase, si pe alocuri insemnate cu-n simbol lung cat tot acoperisul, ce spune ceva despre familia care locuieste in casa respectiva (sau ii protejeaza de spiritele rele, conform altei povesti). Pentru ca da, casutele Trulli sunt locuite. Nu de multe persoane, insa, dupa cum spune o bloggerita care a crescut acolo, pe care am gasit-o la Lipa-Lipa pe blog.

Daca vrei sa afli mai mult despre ele, sa stii ca muzeul istoriei lor se afla la Casa Pezzolla, inchis lunea, ca orice alt muzeu.

Ponturi

Daca vrei sa te dai fistichiu in fata prietenilor tai la intoarcere, afla ca exista si-o legenda legata de locul asta jucaus: construite in secolul XIV, casele Trulli sunt facute exclusiv din caramizi, fara mortar, fara ciment, ceea ce le face relativ fragile. De asta se foloseau locuitorii lor, caci fiecare casuta avea o caramida-cheie pe care, daca o scoteai, se prabusea toata casa. Asa ca, atunci cand veneau oamenii regelui sa ceara impozite incredibile, ai’ mai saraci bajbaiau pe la pereti, trageau caramida, casa se facea terci si se scuzau ca n-au pentru ce plati.

Vorbind de case, daca stai slab cu bateria, nu te apuca sa pozezi de cand ai intrat in orasel, ca cele mai frumoase peisaje sunt pe deal, o sa te prinzi unde, urmarind marea de turisti ce urca pe una dintre cele 7 stradute ce duc la cele mai celebre Trulli din Alberobello.

As mai avea de adaugat ca nu-s prea multe locuri unde sa mananci in centrul turistic, asa ca daca te loveste foamea, ai face bine sa te multumesti cu un panini. Abia ce-am gasit un restaurant la poalele stradutelor ce dau spre dealul faimos, unde am mancat orechiette pentru 6 euro. Insa noi am dat de un nene care vindea fructe proaspete si uscate si ne-am pricopsit cu un kil de cirese la 1,5 euro in timp ce in Romanica se facea haz de necaz ca era 70 de lei kilu’.

Transport

Din Bari pana in Alberobello ai de asteptat un ceas si jumatate cu trenul iar biletul costa aproape 5 euro si-l cumperi din Bari Centrale. Nu uita sa-l validezi inainte sa urci in tren si daca tot suntem la capitolul observatii, ai face bine sa-ti tragi o bundita ceva peste umeri, caci in trenurile italiene te congelezi, mai ca te criogenezi, aerul conditionat te rupe.

Insa Alberobello e simpatic si sigur nu-i vei purta pica pentru ca, in afara de-un suvenir cu caciulita, ti-a oferit si-o samanta de raceala.

PS: Daca vrei sa vezi mai mult din calatoria asta, arunca un ochi pe Instagram-ul meu si aboneaza-te la pagina de Facebook a blog-ului, ca sigur o sa mai scap referiri. Si-o sa actualizez treaba si cu urmatoarea calatorie: Londra. Abia astept sa ajung si la Festivalul Roscatilor Naturali din Olanda!

Casutele din Alberobello se numesc Trulli

Multe dintre Trulli sunt locuite, dar majoritatea sunt magazine si hoteluri

Asa-i ca seamana cu Patriarhul Daniel? 🙂

Multe flori in Alberobello!